کدام را بخریم؟ مواد شوینده ایرانی یا خارجی؟

ویژگی‌های مهم سورفکتانت
سورفکتانت چیست
دسامبر 6, 2022
مواد شوینده اهمیت بسیار بالایی در زندگی امروزی دارند

مواد شوینده اهمیت بسیار بالایی در زندگی امروزی دارند

همه ما به صورت روزانه با مواد شوینده ایرانی یا خارجی سروکار داریم. این مواد نقش بسیار مهمی در بحث سلامت تمامی انسان‌ها ایفا می‌کنند؛ به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که بهترین مدل‌های مواد شوینده را در میان مواد شوینده خارجی یا ایرانی پیدا کنیم. این موضوع با خود دو مزیت کلی به همراه دارد. مزیت اول آن است شما می‌توانید با خرید مواد شوینده مناسب و باکیفیت، چه خارجی و چه ایرانی، بحث نظافت و بهداشت خود را به نحو احسن انجام دهید.

مزیت دوم نیز این موضوع است که با انتخاب یک محصول مناسب می‌توانید خیال راحتی از بابت دریافت بهترین کیفیت موجود در بازار با صرف کم‌ترین هزینه ممکن داشته باشید. در این متن قصد داریم شما عزیزان را با ویژگی‌های کلی محصولات شوینده ایرانی و خارجی آشنا کنیم. خرید هر یک از این محصولات دارای نکات منحصربه‌فرد خود است؛ بنابراین اگر در این زمینه کنجکاو هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

تاریخچه‌ای از ظهور محصولات شوینده در ایران

در سال‌های ابتدایی دهه سی شمسی، کارخانه‌های تولید مواد شوینده ایرانی یا خارجی در ایران کم‌کم فعالیت خود را آغاز کردند. همین امر موجب شد در سال‌های بعد رقابت شدیدی بین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار شکل بگیرد؛ اما معمولاً مواد شوینده ایرانی در این نبرد شکست می‌خوردند. دلیل این امر عدم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و نبودن مواد اولیه مرغوب در کشور بود.

هرچند که بسیاری از برندهای تولید کننده مواد شوینده خارجی تحت برند‌های ایرانی خاصی مشغول به کار شدند؛ اما فرایند تولید اکثر آن‌ها در خارج از کشور انجام و ایران تنها یک واردکننده محصولات شوینده محسوب می‌شد. با گذشت زمان و آشنایی بیشتر متخصصان ایران در زمینه تولید مواد شوینده، این برندها به‌صورت آهسته وابستگی خود را به شرکت‌های خارجی قطع کردند. این موضوع موجب ایجاد برند‌های تولید مواد شوینده‌ای شد که امروزه همه ما با آن‌ها آشنایی داریم.

مواد شوینده در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسند

مواد شوینده در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسند

مواد شوینده ایرانی بهتر است یا مواد شوینده خارجی؟

پاسخ به این پرسش در مورد مواد شوینده ایرانی یا خارجی یک مورد پیچیده محسوب می‌شود. در واقع پاسخ به این پرسش بستگی به نوع مواد شوینده‌ مدنظر شما دارد. در اکثر موارد، برندهای ایرانی توانسته‌اند محصولاتی بسیار باکیفیت را در زمینه مواد شوینده در کشور تولید کنند؛ به‌نحوی‌که می‌توان کیفیت آن‌ها را هم‌رده با محصولات خارجی دانست.

در برخی از دسته‌بندی‌های خاص مواد شوینده، به دلیل عدم انتقال تکنولوژی موردنیاز برای تولید محصول ممکن است شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده ایرانی کمی از شرکت‌های تولیدکننده خارجی عقب باشند؛ اما باتوجه‌به تلاش جوانان کشور می‌توان گفت در آینده‌ای نه‌چندان دور حتی این مواد شوینده نیز در کشور خودمان به تولید می‌رسند؛ بنابراین باید بگوییم در حال حاضر شما با خرید محصولات شوینده ایرانی نیز می‌توانید به همان کیفیت بالای مدنظر خود در زمینه مواد شوینده دست یابید.

اکثر برندهای ایرانی به حدی قوی و گسترده شده‌اند که امروزه می‌توان محصولات آن‌ها را در فروشگاه‌های سایر کشورهای منطقه نیز مشاهده کرد. البته محدودیتی برای کاربران در زمینه خرید مواد شوینده ایرانی و یا خارجی وجود ندارد؛ زیرا درهرصورت این مورد کاملاً وابسته به سلیقه شما است؛ اما باید به این موردتوجه داشته باشید که با خرید محصولات ایرانی می‌توانید از بازار کار و همچنین اشتغال هم‌وطنان خود پشتیبانی کنید.

به لطف تکنولوژی روز و متخصصان ایرانی امروزه ایران یکی از برترین کشور های جهان در زمینه تولید مواد اولیه شوینده است. این امر باعث شده است محصولات نهایی تولید شده در ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. صدرا شیمی به عنوان تامین کننده برتر مواد اولیه شوینده شامل تگزاپون، اسید سولفونیک، بتایین، لورامید به طور کلی پک کامل مواد اولیه شوینده آماده همکاری با کلیه تولید کنندگان محترم است.

کیفیت شوینده‌های ایرانی همپای شوینده های خارجی

کیفیت شوینده‌های ایرانی همپای شوینده های خارجی

مواد شوینده ایرانی یا خارجی را از کجا بخریم؟

اگر قصد تولید محصولات نظافتی به کمک مواد شوینده ایرانی یا خارجی را دارید، باید مواد مربوطه را از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که هم در این حوزه تجربه کاری مناسبی داشته باشند و هم مواد مدنظرتان را با قیمت مناسبی عرضه کنند. این دو مورد از مهم‌ترین موارد پیش از خرید مواد شوینده ایرانی و یا خارجی محسوب می‌شود.

 

قیمت مواد شوینده ایرانی یا خارجی به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت مواد شوینده ایرانی یا خارجی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت تولید‌کننده محصول و همچنین نوع مواد اولیه شوینده اشاره کرد؛ اما به‌طورکلی می‌توان گفت که در اکثر موارد، خرید محصولات مواد شوینده ایرانی با قیمت بسیار کمتری نسبت به مواد شوینده خارجی صورت می‌گیرد. به طبع مهم‌ترین عامل چنین افزایش قیمتی، بحث نیاز به وارد کردن مواد شوینده خارجی از مرز کشور است.

ترکیب این موضوع و همچنین قیمت بالای ارز موجب شده است تا قیمت مواد شوینده خارجی همواره مقداری از مواد شوینده داخلی بالاتر باشد. اگر بودجه محدودی برای خرید مواد شوینده ایرانی یا خارجی دارید، ما به شما مواد شوینده ایرانی را توصیه می‌کنیم؛ زیرا این محصولات در عین داشتن قیمت کمتر نسبت به محصولات خارجی، می‌توانند کیفیت یکسانی با این مواد را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

مواد شوینده اهمیت بسیار بالایی در زندگی امروزی دارند

مواد شوینده اهمیت بسیار بالایی در زندگی امروزی دارند

سخن پایانی

امروزه مواد شوینده خارجی و ایرانی در مدل‌های مختلفی به‌وفور در کشور ما یافت می‌شوند. هرکدام از این محصولات دارای ترکیبات خاص خود هستند؛ اما خوشبختانه در سال‌های اخیر کیفیت محصولات شوینده ایرانی به حدی رسیده است که به‌سادگی می‌توانند با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

تفاوتی ندارد که به دنبال مواد شوینده ایرانی یا خارجی هستید؛ درهرحال باید مهم‌ترین فاکتور را در زمان تهیه این محصولات، یعنی کیفیت، در نظر بگیرید. در صورت پیروی از همین اصل بسیار مهم می‌توانید مطمئن باشید که بهترین محصول موجود در بازار را خریداری خواهید کرد. اگر در این زمینه با پرسش خاصی روبه‌رو هستید، تنها کافی است با کارشناسان مجرب صدرا شیمی تماس بگیرید.

 

Rate this post